آموزش ریاضی

آموزش نکات و دروس دبیرستانی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 1307
بازدید ماه : 1692
بازدید کل : 49711
تعداد مطالب : 115
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1


پاسخ به سوال جالبی از مجموع دو تابع

سوال فرستاده شده یک سوال بسیاز عالی است

این سوال را باید دانش آموزان رشته های تجربی و ریاضی سال دوم  و دوم به بالا پاسخ دهند.

 

  http://img5.tinypic.info/files/ghb82zpoah2wq78x7c7q.jpg

 

جواب به صورت زیر است

http://img5.tinypic.info/files/04hjtgxzb5hv2fm5suj4.jpg

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 14 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

جواب سوال king of mat !

 

سلام kig of mat (البته اگر به پادشاهی کمتر رضایت بدی ممنون می شم)
جواب سوالی را که پرسیده بودی در وب لاگ موجود است.
عنوان مطالبی که در رابطه با سوال شما است
جواب به سوال های paria تحت عنوان اثبات ریاضی حد و استدالال با استفاده از پیوستگی تابع است
نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 14 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

جز صحیح برای دانش آموزان پیش دانشگاهی2

 http://img5.tinypic.info/files/x9u9wina532jdxmrzu8t.jpg

 

روش دوم با استدلال:

استدلال:در مورد این اثبات نامساوی حاوی جزء صحیح  یکی از خواص آن است اگر قرار باشد خود f به طرف بی نهایت یا عدد بسیار بزرگ در حال حرکت نزدیک گردد پس وسط نامساوی خود مجبور هست به  با آن ها حرکت کند یعنی حد آن بی نهایت می شود.از این خاصیت در همگرایی و واگرایی سری ها هم استفاده می شود(قضیه انالیز رودین )
در حالت برعکس اگر وسط نامساوی به بی نهایت میل کند پس طرف راست نامساوی یعنی f از آن بزرگتر پس بازهم به بی نهایت میل می کند و طرف چپ اگر در حالت بی نهایت به تابع عدد ثابتی اضافه یا کم گردد در عدد بسیار بزرگ بی تاثیر بوده و به بی نهایت میل می کند.
تذکر:از نامساوی موجود در عکس استفاده شده است.
نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 14 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

سوال برای سال دوم تجربی و ریاضی فیزیک درس هندسه1

سعی کنید به سوالات پاسخ دهید جواب سوالات در صورت در خواست به صورت موردی به ایمیل یا وب تان ارسال می گردد.

http://img5.tinypic.info/files/x8dxy3ocv5glxka60jmb.jpg

صفحه دوم

http://img5.tinypic.info/files/p8yacmwit17dmlw3ehpn.jpg

در صورت نباز به جواب سوالی در بخش نظرات آن را قید بفرمایید

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 14 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نکته کنکوری برای دانش آموزان رشته های تجربی و ریاضی فیزیک

 حد های جز صحیح دارای روش خاصی هستند به شرح زیر و برای سایر موارد جزصحیح هم قابل استفاده است.

هر چند برای موارد ساده تر لازم نیست.

http://img5.tinypic.info/viewer.php?file=qxcbu3o16633o5ykua25.jpg

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 14 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

حد جز صحیح برای دانش آموزان ریاضی فیزیک

استفاده از خواص جزصحیح غالبا با قضیه فشردگی است زیرا نامساوی های آن دو طرفه است.

http://img5.tinypic.info/files/v186wr3t8v115afcjpg5.jpg

 

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 14 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نمونه سوال درس ریاضی 1

https://www.opendrive.com/files/6128600_PzfVZ/r1-p1-1.JPG

 

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 14 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

صفحه دوم نمونه سوال ریاضی 1

https://www.opendrive.com/files/6128601_BfUQS/r1-p1-2.JPG

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 14 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

جواب سوال های هندسه و دیفرانسیل پیش دانشگاهی

اگر خواستی با اسم خودت مطلب منتشر نشود در سوال های بعدی حتما ذکر کن

 

https://www.opendrive.com/files/6128599_NMHZc/Q-

 

و جواب ها به شکل زیر است.

http://img5.tinypic.info/files/am278uo63agttwm1ezv2.jpg

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 14 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

یک حد برای دانش آموزان ریاضی فیزیک

در مورد حد عبارت های  جز صحیح است.

http://img5.tinypic.info/files/gyvcxd59ffidhzfjsh8w.jpg

 

 

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 14 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

پاسخ به سوال جالبی در زمینه دسته خط ها برای ریاضی پیش دانشگاهی تجربی و ریاضی فیزیک

برای حل هر سوال داشتن اطلاعات اولیه در مورد فرض های سوال یکی از ملزومات است.

http://img5.tinypic.info/files/j0pz5ztc37rokl1v5s6g.jpg

پاسخ به شرح زیر است.

 

http://img5.tinypic.info/files/s3gkf0gp3gsm7lg6m67t.jpg

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 14 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

اثباتی دیگر برای پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک-مشق - حد

با سلام حضور دانش آموزان پیش دانشگاهی

در جا های دیگری هم نوشتم که اثبات ها برای کنکور کمک کننده نیستند و سوالات نکته دار ارسال کنید برا ی دیگران هم مفید تر است.

http://img5.tinypic.info/files/l2cwhlvpv11fq56fdzy3.jpg

 

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 14 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

دانش اموزان تجربی و ریاضی رسم کنند

لطفا فسفر مصرف  فرمایید!!!!!!!!!!!!!!!!!

اگر کسی حل کرد لطفا جواب را برای کنترل ارسال فرمایید.

سوال: نمودار ضابطه   [y]=[x] را رسم کنید.

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 14 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نمونه سوال هندسه آزمایشی

http://img5.tinypic.info/files/mugo7xqk12iijm62ptah.jpg

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 14 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

برای رفع خستگی بخوانید شماره 7

شيوه هاي كسب و انتقال اطلاعات به حافظه

اغلب افراد با خود گفته اند كاش مي شد با يك بار خواندن ، مطلب را مي فهميدم و آن را فراموش نمي كردم . مطالعه از شيوه هاي يادگيري كلامي  مي باشد كه در كنار شكل گفتاري قرار دارد . هر يك از اين دو شيوه ، مهمترين شيوه هاي كسب و انتقال اطلاعات به حافظه مي باشند كه حس شنوايي در شكل گفتاري و حس بينايي در شكل نوشتاري يادگيري كلامي ، امر كسب اطلاعات را بعهده دارند . بر اساس بررسي هاي بعمل آمده ،  بيشترين بازدهي در مطا لعه بر مبناي يادداشت برداري حاصل مي شود . روش عادي مطالعه كه هيچ كدام از ابزار كمك آموزشي و سيستمهاي يادداشت برداري را بكار نمي گيرد بيشتر از 20%  بازدهي در پي ندارد . يادداشت برداري بر اساس استخراج و چگونگي تنظيم نكات كليدي بازدهي زيادي بد نيال دارد . تنظيم نكات كليدي به دو شيوه انجام مي گيرد : خطي و شبكه اي . مطالعه خطي حدود 60% بازدهي را امكان پذير مي سازد ، در صورتي كه  از مطالعه به شيوه شبكه اي مي توان حدود 100%‌ بازدهي را انتظار داشت  .

 دانش آموزان موفق در تحصيل بيشتراز راهبردهاي سازماندهي ، نظارت بر درك مطلب ، سطح بالا و خود نظم دهي استفاده مي نمايند و دانش آموزان ناموفق از راهبردهاي مرور ذهني ، بسط دهي وسطح پايين استفاده مي كنند ـ دختران وپسران در استفاده از راهبردها با يكديگر تفاوتي نداشتند ، تنها تفاوت آنها در راهبرد خود نظم دهي بود كه كه دختران از اين راهبرد بيشتر از پسران استفاده مي كردند ـ در استفاده از هر يك از راهبردها بين

 دانش آموزان با والدين تحصيل كرده و تحصيل نكرده تفاوتي مشاهده نشد و تنها تفاوت بين دو گروه دانش آموزان با مادران تحصيل كرده و تحصيل نكرده بود كه در اين رابطه دانش آموزاني كه مادرانشان تحصيل كرده بودند از راهبرد خود نظم دهي استفاده مي كردند .

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 13 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

برای رفع خستگی بخوانید شماره 6

به نقل از  :  مرکز آموزشی و توان بخشی مشکلات ویژه ی یادگیری شهرستان قروه
 

 
 
   نوشته شده توسط: حمدالله عبدالملکی    نوع مطلب :روان شناسی ،
 

مقدمه

  • آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که چرا از امتحان می‌ترسید؟
  • آیا تابحال به صورت عمیق به این موضوع فکر کرده‌اید که چه عواملی در ترس و اضطراب نسبت به امتحان مؤثر بوده‌اند؟
  • آیا در زندگی تحصیلی راههایی برای کاهش این نوع اضطراب یافته‌اید؟
بدون تردید ترس از امتحان بین دانش آموزان و دانشجویان تقریبا همه گیر و رایج است و می‌توان گفت مهمترین علت این موضوع ، نتیجه‌ای است که از امتحان بدست می‌آید. نتیجه‌ای که مدرک قبولی یا مردودی محسوب گردیده و باعث ارتقاء ، تهدید ، تشویق و یا تنبیه می‌گردد. گاهی اوقات این نتیجه می‌تواند سرنوشت را نیز رقم زند. به همین علت هر چه نتیجه ، حساسیت و اهمیت بیشتری داشته باشد، به همان نسبت می‌تواند اضطراب و ترساز امتحان گردد، که برخی از آنها عبارتند از: 
  1. ترس از فراموش کردن مطالب خوانده شده.
  2. سختگیری مدرسین در طی سال تحصیلی.
  3. انتظار بیش از حد والدین.
  4. عدم وجود خود باوری در فرد.
  5. نامشخص بودن سؤالات.
اکنون که برخی از عوامل ایجاد کننده ترس از امتحان مشخص شدند، لازم است عوامل کاهش دهنده این نوع ترس را نیز بدانیم. در خصوص روشهای کاهش ترس از امتحان نظرات مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها به شرح زیر می‌باشند:
ایجاد محیطی آرام و به دور از تشنج
علاوه بر تلاش والدین برای ایجاد چنین محیطی برای مطالعه فرزندان ، فرزندان نیز بایستی کوشش نمایند.
تنظیم برنامه خواب و استراحت
برخی با این تصور که هنگام امتحانات برای مطالعه بیشتر اصلا نباید خوابید و یا خیلی کم خوابید ، خود باعث خستگی ذهنی و در نتیجه فراموشی بیشتر در مطالب خوانده شده می‌گردند. کاهش زمان خواب در حد متعادل مطلوب است، اما افراط در آن هرگز مفید نخواهد بود.
پرهیز از کاهش تغذیه
افراط و تفریط در تغذیه اثرات نامطلوبی در بر خواهد داشت. بایستی با خواب و استراحت کافی و نیز تغذیه مناسب ، از لحاظ روحی و جسمی ، خود را آماده امتحان کرد.
آماده شدن برای امتحان
داشتن برنامه ریزیصحیح جهت مطالعه در طول سال تحصیلی و رعایت روشهای صحیح مطالعه.

  1. مطالب درسی را بتدریج و در طول زمان مرور کنید، نه اینکه در آخرین دقایق قبل از امتحان به مطالعه فشرده بپردازید.
  2. از یادداشتهای خود ، یادداشتهای فشرده‌ای بردارید، تا بازسازی ذهنی ، رمز گردانی و مرور مطالب برایتان مفید واقع شود.
  3. سعی کنید به نوع آزمون پی ببرید، تا بتوانید مطالعه خود را متناسب با آن پیش ببرید.
پرهیز از فشرده خوانی
فشرده خوانی با مرور کردن مطالب متفاوت است. فشرده خوانی متضمن کوششی است برای یادگیری مطالب تازه بلافاصله قبل از شروع امتحان. و یا به عبارتی آخرین کوششهای شخص در آخرین لحظات قبل از امتحان.
تأکید بیشتر بر مطالبی که انتظار دارید جزء سؤالات امتحانی باشد.
می‌توانید محدوده سؤالاتی را که در امتحان مطرح خواهد شد، حدس زده و بیشتر به آنها پرداخته شود. برای این منظور سؤالات امتحانی سالهای گذشته کمک خواهند کرد. همچنین توجه به مطالب و موضوعاتی که استاد و یا معلم در کلاس درس بیشتر روی آنها تکیه می‌کند.
شرکت در جلسات آخر درس
حتما در جلسات آخر درس پیش از امتحان در کلاس شرکت کنید. زیرا اغلب ، مطالب مهمی را احتمال بیشتری در طرح سؤالات دارند، در جلسات آخر مرور و توضیح داده می‌شوند.
پرهیز از اضطرابهای متفرقه
مثلا شب امتحان مسابقات فوتبال را دنبال نکنید. اگر امتحان قبلی رضایت بخش نبوده است، به آن نیندیشید و تحلیل امتحان قبلی را به فرصت مناسب خودش موکول کنید.
داشتن تصور ذهنی مثبت از خود
بجای پرداختن به جنبه‌های منفی ، همواره یک تصویرز ذهنی مثبت از خودتان داشته باشید و پس از تلاش کافی جهت مطالعه مطالب به موفقیت خود امیدوار باشید.


حال که برخی از عوامل کاهش ترس از امتحان مطرح شدند، بایستی مواردی را در جریان امتحانات و هنگام پاسخگویی به سؤالات مد نظرمان باشد، که رعایت این موارد می‌تواند در موفقیت بیشتر و کاهش اضطراب نسبت به امتحان مؤثر باشد. برخی از این موارد عبارتند از:

  • به موقع و سر وقت به جلسه امتحان بروید و پیش از آغاز امتحان با خاطری آسوده در جای خود مستقر شوید.
  • کلیه وسایل و ابزارهایی که در امتحان مورد نیاز است همراه خود به جلسه ببرید.
  • دستورالعملها را با دقت بخوانید و اگر دستورات شفاهی است، با توجه و التفات کامل به آن گوش دهید و عینا همان کاری را که از شما می‌خواهند انجام دهید. در مورد سؤالات تستی ، اگر نمره منفی داشته باشند، حدس زدن کار عاقلانه‌ای نیست.
  • به زمان بندی سؤالات دقت کنید، تا با مشکل کمبود وقت مواجه نشوید.
  • اگر زودتر از زمان تعیین شده سؤالات را پاسخ دادید، عجله نکنید و مجددا مروری داشته باشید.
  • خود را برای پاسخ گویی به هر گونه سؤالی آماده سازید، اما نه با این برداشت که باید صد درصد سؤالات را جواب دهید. برای پاسخگویی به سؤالات به طرح چهار مرحله‌ای زیر دقت کنید:
  1. ورقه سؤالات را نسبتا با سرعت بخوانید و به تمام سؤالات که پاسخ آنها برایتان روشن است جواب بدهید. برای این مرحله حداقل نیمی از وقت امتحان را در نظر بگیرید.
  2. دوباره ورقه را بخوانید و به تمام سؤالات که تا آن موقع پاسخشان به یادتان آمده است پاسخ دهید.
  3. در نوبت سوم باید به تمام سؤالاتی که باقی مانده پاسخ دهید.
  4. در نوبت چهارم یکبار دیگر نیز کنترل کرده و ببینید که آیا سؤالات را همانگونه که می‌خواستیم پاسخ داده‌ایم.
  • برای پاسخ گویی به آزمون تشریحی پیشنهاد می‌شود، موضوع را بطور کامل یاد گرفته و پرسش را به دقت بخوانید. و قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، پاسخ خود را سازمان بندی کنید.
  • برای پاسخگویی به آزمون تستی پیشنهاد می‌شود:
  1. سؤالات ساده را جواب داده و از سختها بگذرید.
  2. وقتی به سؤالات نیمه مشکل رسیدید، مقابل آن علامت (+) (در پاسخ نامه) به معنای قابل حل و در مقابل سوالات مشکل علامت (-) به معنای غیر قابل حل بگذارید.
  3. وقتی تمام سؤالات در یک درس خاص را پاسخ دادید، به سراغ سؤالاتی بروید که جلوی آنها علامت (+) گذاشته‌اید و سپس به سؤالاتی که علامت (-) دارند، پرداخته شود
نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 13 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

برای خستگی بخوانید شماره 3

 

مرا ببخش تا روحت آزاد گردد
عده ای گمان می کنند برای بخشیدن باید توانایی مالی داشت و عده دیگری بخشش را تنها کمک به دیگران می دانند و فکر می کنند که شخص بخشنده از آن بهره ای نمی برد. اما من معتقدم که از هر آنچه داریم می توان بخشید یا از هر چیزی که به ذهنمان میرسد!!!!!!!!!
1-      اگر لبخند زیبایی دارید ، تبسم کنید هر چند ساده است اما بخشش مهمی است.
2-      اگر می توانید دلی را با کلام تان بدست آورید ، لطفا این کار را انجام دهید.
3-      .....                                                                
بلی من فکر می کنم تمام کار هایی  که می توانیم برای خودمان انجام دهیم قابل بخشش به دیگران هم هست و با خوشحال کردن دیگران وشاد ساختن آنها خودمان  هم شاد می شویم و در اثر بخشیدن احساس رضایت درونی و در نهایت آرامش هم در ما زاده می شود.

 

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 13 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

40سوال ازکتاب ریاضی 1 جدید

داونلود کنید یا از save  as استفاده کنید.

http://img5.tinypic.info/viewer.php?file=kex7472w7wtaljs1o2ve.jpg

 صفحه دوم

 http://img5.tinypic.info/files/m39xnn3drtxipcqg09j1.jpg

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 13 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

امتحان ریاضی 2 کتاب جدید برای دانش آموزان تجربی و ریاضی فیزیک

نمونه سوالات ریاضی 2 کتاب جدید

http://img5.tinypic.info/files/p7ot4lbps1vdsth1wz7f.jpg

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: 8 اسفند 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

قابل توجه مراجعین

1-به دلیل پیش آمدن برخی مشکلات تا جایی که ممکن است نظرات را خصوصی ارسال فرمایید.

2-برای استفاده از مطالب لطفا از file  save as  استفاده کنید تا بتوانم پاسخ گوی تعداد بیشتر باشم.

3-وب لاگ را تا جایی که مقدور است به دیگران هم معرفی کنید تا بتوانم از پس هزینه های آن برآییم.

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: پنج شنبه 22 بهمن 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

مشتق توابع مثلثاتی با استفاده از تعریف مشتق

برای دانش آموزان ریاضی فیزیک و تجربی

Tinypic

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: پنج شنبه 15 بهمن 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

دو سوال بدون پاسخ از هندسه 2
http://img5.tinypic.info/files/zw5npmlcdikslb86cukv.jpg
نويسنده: مجید حسینی تاريخ: چهار شنبه 14 بهمن 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

مژده به دانش آموزان رشته های فنی (هنرستانی یا کار دانش)

از تاریخ ۲۵/۱۱/۸۸ هر هفته یک مطلب کنکور همراه با آموزش در این وب لاگ قرار می گبرد.

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: یک شنبه 13 بهمن 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نمونه سوال ریاضی1

http://img5.tinypic.info/files/kyr13jgdbzhwq76kl9cb.jpg

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: شنبه 11 بهمن 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

پاسخ علی عزیر و بازدید کنندگانی که به آموزش علاقنمد هستند

اگر سوال ریاضی داری آن را طریق بخش نظرات بفرست

ظرف 24 ساعت پاسخ را برایت می فرستم

نويسنده: مجید حسینی تاريخ: شنبه 1 بهمن 1388برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وب لاگ من خوش آمدید Majeed Hosseni

Create Your Badge

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to hosiny.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com